18 februari 2012

EN NY FAVORIT - STRÖDADLAR

Jag har hittat en ny favorit i hälsokosthyllan - Solmogna Ekologiska Strödadlar från Persgården.
Det är finhackade dadlar som är underbart goda att strö över en smoothie, yoghurt, keson eller i salladen. Det går inte åt några mängder eftersom de är så söta i smaken att det inte behövs så mycket.
Jag köpte mina i hälsokostaffären. Har sett dem i hyllan på Hemköp också.

En personlig favorit just nu är att strössla lite Strödadlar över en Ruccola, hälla på lite god olivolja och örtkrydda. Mumsfilibabba. Det blir en så fin brytning mellan den lite beska ruccolan och de söta dadlarna.

Titta gärna in på Persgårdens fina HEMSIDA.
Och läs deras inspirerande blogg : Kottar, kost och träning

1 kommentar:

  1. Dessa ska jag köpa hem nästa gång!
    Har du något mått/ungefärligt mått som man byter ut vitt socker eller liknande till dessa? Annars får jag testa mig fram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...