10 februari 2012

TRANBÄRET ÄR EN VITAMINBOMB

Tranbäret är fullproppat med c-vitaminer och antidoxidanter 




Jag har hittat en ny favorit i mitt liv och det är de nyttiga torkade tranbären.
Du hittar dem i vissa matbutiker som lösvikt.  Gott och mycket nyttigt.


En del ger småbarn russin som lördagsgodis? Varför inte prova och byta ut russin mot tranbär?

Tranbäret har en lätt frisk och sylig smak med inslag av lite sött.


Vad är tranbär bra för?
Bäret är mest känd för sin effektiva och välgörande påverkan vid urinverksinfektion, bäret sänker ph-värdet på urinen och då förebygger och lindrar de urinvägsinfektioner.
Tranbär används vid behandling av olika urinvägsinfektioner. Cirka 60 procent av alla kvinnor drabbas av urinvägsinfektion under sitt liv och hos 20 procent är infektionerna återkommande. På sjukhusen i USA är det vanligt att de ordineras tranbärsjuice vid återkommande urinvägsinfektioner.



Tips på vad man kan använda tranbär till.
Jag brukar använda tranbär när jag bakar, till frukost i den laktosfria yoghurten, i min hemmagjorda müsli och du kan även blanda ner tranbären i din nötblandning. 



// Josefi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...