17 mars 2012

JOSEFINÉ JÄGERS VALNÖTSSMOOTHIE


VALNÖTSSMOOTHIE 
EN NY STOR FAVORIT 


För en tid sedan så fick jag tipset att prova Josefiné Jägers valnötssmoothie. 
Nu har jag gjort det och är helt saligt kär i denna fantastiskt goda smoothie. 
NJUTER av varje klunk och mår gott i kropp och själ. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att den stimulerar alla sinnen, Den gudomliga lukten av ingefäran, kardemumman, valnötspastan och bären. Den lena goda smaken förför mig och jag blir lite små kär. Sen givetvis är det en fröjd för ögat. 


ETT STORT GLAS ELLER TVÅ SMÅ

Recept:
2,5 dl mandel-,havre-eller rismjölk
2 dl frysta bär
1 ekologisk mogen banan
1msk raw valnötspasta
0,5 tsk vardera av malen kardemumma 
och ingefära
1 tsk nyponpulver (valfritt) 

Mixa allt slätt med en mixerstav. Häll upp smoothien
på vackra glas, toppa med råa kakaonibs och njut av varje klunk. 


Det är första gången jag kommer i kontakt med valnötspasta. 
Det är mycket gott och jag ser fram emot att prova denna läckra pasta 
i andra smoothier, bakverk och läckra mat recept. 



Gå in på Josefinés sidor och bli inspirerad du också. Läs mer om Josefiné och hennes härliga recept på jfine.se och se även journal.jfine.se 



NJUT AV DEN UNDERBARA VALNÖTSSMOOTHIEN 

//Josefi

3 kommentarer:

  1. Låter jätte gott det där, men var köper jag valnötspasta?
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Walnötspasten finns att beställa på nätet. Googla på walnötspasta. Beställ och sen får du längta tills leveransen då du får göra och njuta av den goda VALNÖTSSMOOTHIEN .

    Med värme
    Josefi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...