6 maj 2012

KANEL FÖR DIN HÄLSA


KANEL ÄR BRA FÖR DIG 




KANEL har alltid vart en stor favorit krydda för mig särskilt vid jul.  Den doftar så gott, kryddan stimulerar sinnen på ett härligt sätt. Sedan jag fått mer kunskap om hur bra KANEL är för kropp och själ så äter jag kanel varje dag.
Jag har kanel över min fil på morgonen och sen dricker jag ofta te med ingefära och kanel i.

Kanel

Forskning har visat att kanel har en balanserande inverkan på blodsockernivån och skulle kunna användas i behandling av typ 2-diabetes.
Kanel är bra för blodcirkulationen och hjälper kroppen att kämpa mot influensa, förkylning och feber. Andra bra egenskaper som kanelen besitter är de kraftfulla antibakteriella egenskap, vilket betyder att den kan hålla många infektioner på avstånd.
Sägs stärka immunförsvaret, vara svettdrivande, lindra gasbildningar, stress, näsblod och återställer energinivåerna.

Näringsämnen:
B2,B3,B5,B6
E-vitamin, betakaroten, biotin,;
Kalcium, koppar, jod, järn;
Magnesium, mangan, fosfor;
Kalium, selen, zink.

// Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...