4 juli 2012

CITRONGRÄS OCH INGEFÄRA TE


EN KOPP PUKKA I STÄLLET FÖR KAFFE




Jag är en stor älskare av KAFFE och vet att det är många med mig som gillar kaffe, smaken,njutningen och energieffekten av den.  Sedan en tid har jag lärt känna INGEFÄRAN i alla de former som dryck och även i mat lagning, något som har berikat min hälsa och välmående på ett positivt sätt. För en tid sedan hittade jag ett gott och hälsosamt te i märket PUKKA lemongrass and ginger på APOTEKET, vilket har blivit en stor favorit. Det är gott, nyttigt och höjer även energin som kaffe gör. En gång om dagen byter jag ut min kaffe kopp mot detta goda och hälsosamma te. Vilket har visat sig få bra resultat jag mår bra och behåller energin hela dagen trots att jag inte dricker kaffe, de tycker jag är bra. Från tre koppar kaffe om dagen är jag nu nere på två koppar.
Hur gör du för att behålla energin under din dag? Har du några tips, dela gärna med dig.

LEMONGRASS AND GINGER

Är du mer intresserad av PUKKA titta in här Clerlife.se 


Ingefäran är bra mot mycket bland annat:

  • Antiinflamatoriskt
  • Stimulerar blodcirkulationen
  • Magstärkande
  • Slemlösande
  • Läkande av vävnader.

// Med värme och inspiration
Josefi

4 kommentarer:

  1. Hej Josefi!
    Jag läste någonstans att man ska dricka Ingefära the, kokt på färsk ingefära några gånger under dagen.... att det skulle gynna matsmältningen. Stämmer detta tror du???

    Jag kokar en thermos på morgonen, dricker det då och då under dagen och har minskat mitt kaffe drickande oerhört jag var en stor kaffedrickare förut, nu dricker jag kanske 2-3 muggar/dag. Vad jag funderar på är om det inte är lite vätskedrivande också då jag får gå på toa fler gånger bär dag och svettas mer vid anstängning.
    Jag har nu tagit tag i min kost igen efter att ha halkat av matstigen under hela maj månad. Jag känner mig piggare och tror att det även gjort nytta med Ingefära thet.....

    Tack för en inspirerande blogg, jag läser alla inlägg :)

    Aase

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det låter underbart att du dricker kaffe, visst gör det gott för kroppen och energin också för den delen. Absolut så tror jag ingefära gynnar matsmältningen, ingefäran är bra för så mycket så ett riktigt guldkorn med andra ord.

      Tack själv för din inspiration ;)
      Med värme
      Josefi

      Radera
  2. PUKKA har många goda teer har inte smakat ingefärs te ska göra det nästa gång det är dags att handla nytt :)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Om du gillar ingefära så är jag övertygad om att du kommer gilla detta ;)
    Med värme Josefi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...