30 september 2012

KOKOSSMOOTHIE




Denna kokossmoothie är god, nyttigt och mättande 



En underbart god smoothie att njuta till frukost,lunch eller mellan mål.

Just nu är jag inne på att drick gott och nyttigt. För att få mycket hälsosamma vitaminer och antioxidanter till kropp och själ. Men även för att bli mätt och samtidigt låta magen vila mer. Jag älskar detta med smoothisar och skulle enkelt kunna dricka dessa till frukost, lunch och middag. Den sista tiden har det hänt att jag tar med mig olika smoothisar till jobbet som är gjorda på frukt och grönsaker. I och med att jag har valt att välja dessa hälsosamma smoothisar har jag även märkt att jag har mer energi under dagen men även när kvällen tittar in.


Recept:
En burk kokosmjölk
1 mango
1 dl hallon
1 tsk vanilj ekologisk

Gör så här:
Hacka mangon i bitar, häll ner bitarna i din mixer, häll sedan ner hallonen, kokosmjölken och vaniljen. Mixa tills det blir en fin och len dryck.

Servera smoothien i ditt favorit glas garnera gärna med ett hallon.

Njut av varje klunk

//Josefi

2 kommentarer:

  1. Ser jättegott ut, men innehåller ju fruktsocker som man också ska vara försiktig med, eller...?
    // Kikki

    SvaraRadera
  2. Mums, det här låter jättegott! :)
    Har inte testat kokosvatten än, men efter allt prat känner jag att jag faktiskt snart får ta och göra det, det låter SÅ gott!

    Ha en härlig söndag!
    / Sonja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...