5 september 2012

MOROTSDRYCK






Så länge jag ska minnas har jag tyckt att morot är gott och ett bra plus i kanten är att det finns huvudsakligen mycket goda vitaminer i denna morot. Moroten har en del kolhydrater i sig också, vilket för mig innebär att jag inte äter morötter varje dag. Men det är bra gott, i bland brukar jag byta ur mellanmål som keso och kanel och äpple till en morot. Drömmen jag har är att en dag ha ett land. Tänk er att gå och rycka upp några morötter för att ta med som mellanmål till jobbet.

Ny forskning visar att moroten med dess antioxidanter blockerar en del signaler som har att göra med cancertillväxten i tjocktarmen. Läs mer på halsa.se



Jag bjuder på en god och hälsosam morotsdryck 


Recept:
3 stora morötter
1 stort äpple
2,5 msk riven ingefära
4-5,5 dl vatten.


Gör så här:
Skär äpplet och morötterna i tunna skivor innan du lägger ner dem i din mixer, riv ingefäran och häll nu ner vattnet. Ta lite i taget så att du ser drycken blir så tunn som du vill ha den. Slutligen häller du ner din Noni juice. Mixa och servera i ett glas eller kopp.

NJUT av varje klunk 
Josefi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...