17 september 2012

RABARBER OCH HALLON KRÄM



EN HÄLSOBOOST FÖR KROPP OCH SJÄL




Jag tillhör dem som föredrar det sura, syrliga och salta framför det söta. Rabarber i alla former brukar vara mer åt det söta hållet. Därför har jag nu skapat en kräm som bara är lite söt. Självklart kan du själv bestämma hur söt du vill att just din rabarber och hallon kräm ska vara det är bara att tippa i lite mer av det söta så att smaken passar dig. 

Här kommer mitt recept:
400 g Rabarber 
300 g Hallon
2 msk kokossocker ( 1 dl om du vill ha det lite sötare) 
3 tsk kardemumma 
5 dl vatten
2, msk potatismjöl


Gör så här:
Skär rabarbern i små tunna bitar. Lägg ner rabarbern och hallon i en kastrull tillsammans med kokossockret, kardemumman  och 5 dl vatten. Låt nu koka i 10-15 minuter . Dra av kastrullen från plattan. Blanda nu potatismjölet och resten av vattnet till en redning och häll ner i en fin stråle medan du rör. Ställ nu tillbaka kastrullen på plattan och låt krämen få koka i 3-5 minuter. När den är klar väljer du själv om du vill servera din varm eller kall. Jag tycker att krämen god att äta varm då jag får en varm skön känsla i kroppen och äter den även kall då jag får en uppfriskande känsla. Välj själv vad som passar dig bäst. 

//Josefi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...