11 december 2012

GREEN SMOOTHIE MED AVOCADO FÖR BARN



                            EN MILD OCH GOD GREEN SMOOTHIE
                                   MED AVOCADO OCH HALLON 


En för liten och en för stor 



Jag fullkomligt älskar green smoothie och tycker att det är en prefekt start på dagen, den håller mig energifylld och dagarna flyter på vilket betyder att flyter och blir lättare och bättre då. 
Min dotter som snart är 2,5 år är nyfiken på allt jag äter och dricker och tycker att det är gott med grönsaker och frukt. Om jag mår gott av green smoothie så är det självklart att även mitt barn också gör det tänker jag och har nu funderat och kommit fram till olika kombinationer som passar min dotter och förhoppningsvis andra barn också bortsett från allergier. 
För mig är det en ära att få lära min dotter att tänka och leva HÄLSOSMART från starten i livet. Känner en enorm inspiration för att lära henne och även andra barn. 

Hur får man då ett barn att gilla green smoothie? 


Min metod är enkel. Du blandar smoothien med milda gröna grönsaker och tar i lite mer frukt till en början. Detta gör att det blir lent och gott att dricka för barnet. Successivt kan du ta bort lite frukt i taget, men se till att inte ta bort för mycket så att det blir en markant skillnad i smaken. 

Recept: 
2 Stora nävar mini bladspenat 
3 Avocado
2 Äpplen med fördel (ekologiska)
2 dl Hallon 
1 dl vatten

Gör så här:
Hacka frukten och grönsakerna, häll sedan ner i mixern och mixa tills det blir en fin smoothie. 

Servera med fördel till de vuxna och barnen samtidigt, använda gärna lika glas eller varför inte ett fint eller roligt glas till barnet. 

// Josefi 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...