17 december 2012

SOCKERFRI PROTEINDRINK MED WHEY-80 STEVIA



Att ha ett bra mellanmål i "backfickan" - alltså något du hyfsat lätt kan blanda ihop är alltid bra. Problemet är att det kan vara svårt att hitta något som både är nyttigt, mättande och går lätt att göra.
Här har jag blandat ihop en god och mättande proteindrink med Whey-80 sötad med Stevia.
Protein är bra för dig som tränar och/eller för att ge ökad mättnad. För att fylla på med bra och nyttigt fett tillsätter jag en matsked kokosolja och för att få både god smak och lite extra vitaminer "kryddar" jag med blåbär.

Whey-80 Stevia är ett proteinpulver för dig som vill undvika artificiella tillsatser. Det blandas lätt med vatten eller mjölk och finns i smakerna vanilj, choklad och jordgubb. Jag använder vaniljsmaken då jag lätt kan variera och kombinera den med andra smaker.
Det här är ett jättebra alternativ till andra proteinpulver som ofta är sötade med artificiella sötningsmedel.
 Personligen är jag inte jätteförtjust i proteindrycker överlag då de tenderar att bli "välling-lika". Den här varianten blev dock riktigt god och den kommer jag att göra fler gånger då jag behöver snabb energi och ibland kanske till och med som en helt ok måltidsersättning.

Det här hade jag i min proteindrink:
0,8 dl Whey-80 Stevia
1,7 dl havremjölk
1 msk kokosolja
1 dl frysta blåbär.

Häll alla ingredienser i en mixer och blanda ihop. Servera direkt. Smakar som en läskande milkshake.





2 kommentarer:

  1. Vad bra att det finns protein med stevia! Har inte sett förut.

    SvaraRadera
  2. Hej Marja!
    Det här är en relativt ny produkt. Jag misstänker att fler framöver kommer att välja stevia som sötningsmedel, och det är ju bra.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...