14 februari 2013

PROMENERA FÖR DIN HÄLSA


Bli HÄLSOSMART ta sköna promenader 


Ny forskningen från Norge expressen.se/halsa visar att promenader sänker blodsockernivån vilket bekräftar att promenader är mycket hälsosamma för oss. 




Det måste vara så att motionsformen promenad är den enklaste och mest tillgängliga av alla former av motion. Du kan planera in långa sköna promenader med grannen, sen är det bara att sätta på promenadskorna och öppna dörren för att gå på den uppfriskande och trevliga promenaden. Eller så kan du bestämma dig för att gå till jobbet om det är möjligt, eller varför inte ta en skön promenad på lunchen. Det jag vill förmedla är att det är enkelt att köpa ett par promenad skor och vägen att gå på finns alltid utanför dörren. Se

Motion behöver inta alltid vara så komplicerat och svårtillgängligt. Det flesta av oss så har mycket omkring sig på alla plan och i stället för att lägga ner träningen helt och hållet för att det är svårt att få ihop tid så är HÄLSOSMARTAS tips och råd att behålla promenaderna i olika former. Det kan många gånger vara underskattat att promenera.
Powerwalks med eller utan stavar stavgang.se är en BRA form utav träning och du tränar armar, ben, mage och rygg oh mycket mer där till. Hela kroppen får jobba och hjärtat får jobba extra mycket vid denna typ av promenad. Finns inte möjligheter att gå på powerwalks av detta slag, är även en vanlig promenad på mellan 20-60 minuter bra. Lunch promenad eller kvällspromenad.


Jag har ALLTID älskat just denna typ av motion och har aldrig plockat bort mina promenader helt. Perioder i livet har jag tränat hårt och andra delar i livet har jag haft mindre utrymme för träning men ALDRIG tagit bort promnaderna. Vilket för min del har inneburit mervärde som.

  • Frisk luft
  • Rensa tankar
  • Motion
  • En bra grund kondition 
  • Bra förbränning 
  • God energinivå 
Gör som mig planera in promenader i din kalender 

// Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...