5 augusti 2013

ANANAS-OCH KOKOSGLASS UTAN SOCKER OCH LAKTOS






På sommaren är det både gott och läskande att äta glass. Att sedan kunna skapa sin egen glass är bra då  jag får den smaken som passar perfekt för mig men även att jag kan påverka och göra min glass hälsosam. Vilket betyder att jag kan äta god glass som är hälsosam och fortfarande ha en bra balans i kroppen. Att äta glass och må bra helt enkelt.




Recept:
1 Färsk Ananas
3,3 dl laktosfri grädde
1 dl kokos
10-12 Sweet Leaf Stevia vanilla-cream



Gör så här: 
Rensa och hacka den färska ananasen i små bitar.
Vispa grädden tjock, häll sedan ner kokosen och
droppa ner Stevia dropparna i bunken. Rör om och häll ner ananasbitarna. Mixa nu alltsammans så att det blir en fin glasssmet. Om du vill ha lite tuggmotstånd i glassen kan du spara några ananasbitar som du lägger ner det sista du gör innan du ställer in glassformarna i frysen.

När glasssmeten är klar häller du ner den i din form. Jag brukar för det mesta använda hjärtformade silikonfomen. Det går även bra med andra former. Ställ sedan in i frysen och låt stå plant i ett par timmar innan servering.
Ta upp glassen ca 10 minuter innan servering.

// Njut av din hälsosmarta glass
   Josefi

1 kommentar:

  1. Både detta recept och äppelklubborna gör mig väldigt sugen på att köpa Stevia drops. Men jag känner mig fortfarande osäker på detta sötningsmedel, om det är helt ok eller ej... Har tittat under er kategori "söta utan socker", men hittar inte tillräckligt med info där. Och jag hittar inte något annat ställe på sidan där jag kan söka på Stevia. Jag skulle gärna vilja se något inlägg där ni berättar om era tankar runt detta sötningsmedel. Finns det? Kan ni i såfall vara snälla och länka, så att jag hittar?
    /Maria B

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...