13 november 2013

PUMPASNACKS MED CHILIE





Efter att jag gjort min pumpasoppa tog jag reda på de stora härliga pumpakärnorna och gjorde ett annorlunda och mycket gott snacks som passade alla familjemedlemmar.

Nyttigt och gott PUMPSNACKS som är lätt att göra.






Recept:

2 dl stora pumpa kärnor
1 tsk kokosolja
1 tsk chilie örtsalt 
1/2 tsk chiliepulver 


Gör så här: 
Rosta pumpakärnorna i en stekpanna på svag värme under ca 7 min beroende på om pupmakärnorna nyss kom från en pumpa eller från en påse och är torra. Klicka ner kokosoljan och rör om ordentligt häll sedan över chilieörtsaltet och låt rosta i ca 5 minuter till. Sedan häller du över chiliepulvret. Om du ska njuta av pumpasnacks samma dag du gör dem är mitt råd att du fortsätter rosta dem i 10 minuter till. Alternativt om du ska bjuda på dem dagen efter, att du låter dem torka på ett fat under natten.




Josefi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...