15 december 2013

FIKON&KOKOS GODIS



Detta gudomliga FIKON&KOKOS godis är för mig en stor njutning i stället för chokladpraliner under julen. Helt klart ett mer hälsosamt alternativ till den chokladen som ligger i chokladaskarna. För mig som är känslig mot vitt socker så är detta ett perfekt godis. Jag får njuta av choklad som jag älskar och samtidigt får jag en twist av det goda fikonen, kokosen och valnötter som är så gott.


Recept: 
150 gram mörk choklad 86 %
200 gram torkade ekologiska fikon
3 dl kokoschips
2 dl valnötter

Gör så här: 
Smält chokladen i ett vattenbad. Hacka valnötter och fikonen i "lagom" stora bitar.
Lägg ut bakpapper i två mindre formar. Häll blandningen av torkade fikon, kokochips och valnötter på bakpappret, fördela över hela formen. När chokladen är klar häller du den över den goda blandningen.
Lägg folie över formen och ställ in i kylen för att stelna. Förvaras i kylen eller frysen tills du ska servera godiset.


Josefi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...