11 januari 2014

HAVTORNGLASS TOPPAT MED VALNÖTTER UTAN SOCKER OCH MJÖLK



HAVTORNGLASSEN med valnötter blev en riktigt ljuvligt god glass.


Enkelt, nyttigt och gott är något som är viktigt för mig. Det var någon som skrev till mig att "man måste få unna sig ibland" för mig handlar det inte att få unna mig i bland utan för mig handlar det om att hitta recept som är goda för mina sinnen och som gör gott för min kropp. Mitt kropp är det viktigast jag har nämligen det verktyg som ska leda mig till allt spännande i livet. Så därför är det extra viktig för mig att det jag stoppar i mig är nyttigt och gott. Att leva ett HÄLSOSMART-liv innebär att jag inte behöver tänka på och gå och längta efter att unna mig. Utan allt jag äter är hälsosamt och också gott.

Recept: 
Två bananer
1 dl färks havtorn
2 tsk vaniljpulver
1 dl valnötter


Gör så här: 
Skiva ner två bananer i en låda och lägg in i frysen över natten. Ta fram bananerna och låt dem tina något. Sedan häller du ner havtornen, bananerna och vaniljen i en bunke och mixa med en handmixer tills det blir en fin tunn glass. Nu häller du upp glassen i fina skålar och toppar med valnötter, är du allergisk mot nötter kan du i stället använda solrosfrön.
Ställ nu in skålarna i frysen i ca 5 minuter, ta ut skålarna strax innan du ska servera dina gäster.

Njut
Josefi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...