16 februari 2014

CHOKLADDRYCK FÖR NJUTNING , utan vitt socker och mjölk





Sedan jag slutat att dricka kaffe, så längtar jag efter goda drycker att njuta av. För mig innebär att njuta, just att smaken är ljuvligt god men även att drycken även är bra för mig. Vilket innebär att jag ska må gott av drycken plus att den ska göra gott för mig och min kropp. Här har jag hittat ett recept som fick en fullträff på alla punkterna. Jag njuter för att den är fantastiskt god och välgörande samtidigt som jag mår aldeless utmärkt av den hälsosmarta-chokladdrycken.








Recept: 
Kokosmjölk ekologisk  400 ml
Kakaonibbs 3 msk, plus 1/2 för att ha på toppen av din dryck
Kanel 1 msk ekologiskt, plus 1 tsk att ha på toppen av drycken.
Bananer 2 st ekologiska


Gör så här: 
Använd en vanlig mixer, en stavmixer är för svag för just detta recept.
Bryt i sär bananerna och lägg ner i mixern, häll sedan ner kokosmjölken, kakonibbsen och även kanelen. Mixa ordentligt och häll sedan upp i ett glas och eller mugg, toppa med 1-2 nypor kakaonibbs och pudra över med lite kanel.





NJUT av din chokladdryck
Josefi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...