10 april 2014

TRANBÄR OCH UVA ÖRTEN BRA FÖR URINVERKSINFEKTION


Jag har haft urinverksinfektion och kände starkt att jag inte vill ta antibiotika för att bli kvitt den smärta och sveda som urinverksinfektionen medförde. Så långt jag kan styra så vill jag äta och soppa i mig rena produkter. I och med detta så känns det konstig för mig att  ge min kropp antibiotika. Är så tacksam att jag lyssnar till min kropp som tydligt berättar för mig att jag i detta läge ska behöandla mig den naturliga vägen.

Jag drack  tanbärsdryck och har även ätit UVA-ört som är en naturlig behandling. Tacksam och glad är jag att det har fungerat på mig. Nu är jag bra och är tacksam över att jag lysande in min kropp att ta ett naturligt alternativ till min behandling.

Tanken slår mig att naturens läkande krafter är enorma och att vi kan hitta mycket bra alternativ till att behandla oss och bli friska genom örter och annat gott, jag älskar utrycket maten är vår medicin.
Jag håller med om det och är tacksam att jag har valt att leva så, att äta mig frisk.


Här hittar du örten uva-ort , tranbärsdryck hittar du på ICA men även här tranbarskoncentrat-osotad
Läs mer om tranbäret här www.halsosidorna.se

Josefi

4 kommentarer:

  1. OK, det har sagts tidigare och många förespråkar tranbärssaft. Vad jag reagerar på är lite petigt: ni menar nog att det är bra MOT urinvägsinfektion, inte FÖR...
    Samtidigt måste man nog vara försiktig i fråga om medicinska råd. Om urinvägsinfektion får stå obehandlad kan den gå vidare upp mot njurarna och då kan det bli farligt. Självdiagnos kan vara förrädisk.
    Monica Pizanias

    SvaraRadera
  2. Efter en helt fruktansvärd UVI förra augusti då jag förtvivlat försökte kurera mig med naturliga medel, men till slut blev tvingad att ta antibiotika och blev sjukskriven i 3 veckor har jag numera en burk Björkglukos hemma. Tack och lov har jag inte behövt använda den, men jag har hört att björkglukos äv väldigt effektivt mot UVI - och helt naturligt! Känns skönt att ha ett "ess i rockärmen" om jag skulle få UVI igen!

    SvaraRadera
  3. Annelie det låter som att du hade det jobbigt. Men nu vet du hur du ska kurera dig i tid om du får UVI igen. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter här på bloggen. Det är bra och viktigt att hjälpas åt på så sätt.
    Josefi

    SvaraRadera
  4. Jag hade den sortens UVI där jag kissade blod i flera dagar. Det var mins sagt otrevligt och gjorde fruktansvärt ont. Självklart var jag i kontakt med en läkare. Jag valde ändå att kurerar mig den naturliga vägen som första steg och lyckligt nog så fungerade det utmärkt bra för mig. Det är upp till var och en vilken kur man väljer den naturliga eller antibiotika. Hade det inte slutat och jag hade fortsatt haft ont då hade jag tagit den antibiotika kuren jag fick av min läkare.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...