23 juni 2014

RABARBERPAJ VETEFRITT



Nu är det sommar och härliga dagar, då tycker jag att det är riktigt gott med en god rabarberpaj till kaffet, för er som följt mig och mina tankar kring kafftet så vill jag berättar att jag nu valt att dricka koffinfritt kaffe som förövrigt är mycket gott tillsammans med havremjölk.

Här bjuder jag på en rabarberpaj som är gjord på boveteflingor, kokossocker och laktosfritt smör.






Recept:
4 dl boveteflingor 
1,2 dl kokosflingor 
75 -100 gram laktos eller mjölkfritt smör
3 stora rabarber 
3 dl laktosfri grädde eller kokosgrädde 
1 tsk vanilj 


Gör så här: 

Skär rabarberna i fina bitar, lägg dem i en form strö över i msk kokossocker, häll i 2-3 msk vatten. Låt dem förgrädda i ugnen i 10-15 minuter. 

Häll i boveteflingorna, kokossockret och smöret i en bunke. Jobba i hop degen till en fin smuldeg. 
Strö över smuldegen på rabarberna i formen låt grädda i 15 -18 min i 180 grader.

Vispa grädden och häll i vaniljen. Servera gärna med en klick laktosfrigrädde och eller kokosgrädde på.  Kokosgrädde får du genom att ta ut den hårda delen från en ekologisk burk kokosmjölk, lägg i en bunke och ställ in i kylen för att få en kall och god grädde. 


Njut av er rabarberpaj
Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...