18 augusti 2014

SMÅ SÖTA SPARRIS OCH CHEVRE PAJER Vetefritt

Jag har under ganska lång tid gjort stora matpajer och tycker det är bra, men här om dagen när jag skulle laga mat till mina gäster som var ett gäng tjejer så kom jag på att det går lika bra att göra samma goda paj fast i små formar. Det bästa av allt tycker jag är att man blir riktigt mätt på en lite paj just för att den är så matig och en bonus är att dessa hjärtan är söta att servera till gäster också.






Recept till 6-8 små pajer 
2 burkar ekologisk kikärtor
2 ägg
1 dl havregrädde
2 tsk örtsalt

Recept till fyllningen
3 ägg
2-3 dl havregrädde
2 tsk örtsalt
2 charlottenlök
1 knippe färsk sparris
1 chevreost 200 gram 



Gör så här:

Skölj kikärtorna i vatten och lägg sedan i en bunke, kläck ner äggen och häll ner havregrädden och örtsaltet. Mixa nu samman med en stavmixer så att det blir en fin smet. 

Till fyllningen tar du tre ägg och kläcker dem i en bunke, häller ner 3 dl havregrädde, likaså två tsk örtsalt,  hackar löken och häller ner i bunken. vispa nu samman fyllningen ordentligt. Toppa med mycket hackade sparris chevreost och körsbärstomater. 

Grädda 20-25  minuter i 180 grader 

Njut av er paj 

Josefi 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...