22 november 2014

GOA FRÖBRÖD MED HAVREGRYN




För mig ska det gå fort när jag ska baka bröd, det är min melodi. Dessa fröbröd går att göra i olika tappningar. I detta recept har jag haft i även plommon och mandlar. Passade min smak perfekt. Det bästa med recept och mitt största tips till dig som vill hitta goa smaker och recept är att prova dig fram i köket med just de smaker du gillar.


Recept: 
4 ägg
1 dl havregrädde
4 dl havregryn eko
1 dl pumpafrön
1 dl linfrön
2 dl hackade mandlar
8 st torkade plommon


Gör så här: 
Klipp plommonen i små bitar och lägg ner dem i en bunke. Häll sedan i linfrön, pumpafrön, de hackade mandlarna, äggen, havregrädden och havregryn eko. Rör nu ordentligt om och forma till lagom stora bollar och placera på din plåt. Grädda i 180 grader i 12- 15 minuter.


Njut av dina goa bröd
Josefi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...