12 november 2014

HAVTORN VITAMIN






Havtorn från helhetshalsa.se är just nu en av mina favoriter. Jag väljer just havtorn från helhetshälsa för att det är naturligt ren produkt och jag vet att via havtorn får i mig fantastiskt många nyttigheter som kroppen behöver och speciellt nu under höst och vinter halvåret. Så med andra ord tycker jag att det är det perfekta tillskottet.

Havtorn innehåller Omega 3,6 och 7. En stor mängd c-vitamin , samt A, B1-3. B6, B12 E och K-vitamin, över 20 mineraler och mer än 10 olika antidoxidanter, innehåller stor mängd flavonoider och karoten. Innehåller även protein och fibrer.


Till skillnad från många vitaminer så innehåller detta bär omega 3,6 och 7 vilket är riktigt bra fett som kroppen mår bra av. Omega 7 är sällsynta i råvaror och är bra för bland annat reparera huden och hjälper även mot torra slemhinnor att återfå in fuktighet igen.
Antidoxidanterna skyddar mot fria radikalernas skadliga påverkan på cellmenmbranet. Vitamin B1-3 bidrar till bland annat till energiproduktionen. Den höga c-vitaminen i Havtorn stärker immunförsvaret, underlättar även upptaget av järn och är även nödvändig för bindväven ämnesomsättnig. E-vitaminet stabiliserar de röda blodkropparna i kroppen och är även bra för huden. K- vitamin är bra för en ökad bentäthet.

Vill du läsa mer se gärna sund.nu och goforlife.se


Josefi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...