14 januari 2015

GRÖN SMOOTHIE MED LINFRÖOLJA


Nästan varje dag njuter jag av nyttiga gröna smoothie med gröna blad och nyttigheter i. Oftast har jag kokosolja i för att det är gott, fett och mycket nyttigt,  i bland har jag i gojiextrakt från helhetsälsa. Jag toppar alltid med något som jag känner att min kropp behöver ha. I denna smoothie som jag bjuder på här har jag toppat med extra mycket omega i forma av Linfröolja från Helhetshälsa. Här kan du köpa linföroljan Helhetshälsas linfroolja och här kan du läsa om den på helhetshälsas PDF blad linfroolja


Recept: 
4 stora blad grönkål
1 avokado
1 äpple
1 msk citron
1 msk kokosolja
2 msk linfröolja (helhetshälsa )
3-4 dl vatten

Gör så här: 
Skölj och skär bort skälmarna på grönkålen, skär sedan till mindre bitar innan du lägger den i mixern, skär och lägg ner äpplet och avokadon, häll ner citron, vatten, kokosolja likaså linfröolja. Mixa och smaka av, är det för surt för din smak så kan du även tillsätta en halv banan.


Njut av din hälsosamma gröna smoothie

Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...