4 februari 2015

BROCCOLI OCH INGEFÄRA SOPPA PÅ KOKOSMJÖK ( Mjölkfritt)




Stärkande hälsosmart soppa 


Nu äntligen ska jag få dela med mig av receptet på min enkla favoritsoppa som är full med en massa nyttigheter för kroppen och som em extra bouns så är den stärkande för immunförsvaret. 


Recept:
250 ml ekologisk kokosmjölk
250 gram broccoli
1 dl röda linser ekologiskt
5-7 bitar ingefära
1 tsk örtsalt
1/2 tsk vitpeppar


Gör så här:
Koka dina röda linser i 10 minuter, jag använder kungmarkattas och de är 10-15 min och jag kokar då i 10 minuter och det blir perfekt.
Häll sedan ner kokosmjölken, ingefäran, örtsaltet och vitpepparn i en kastrull och koka upp ordentligt så ingefäran får en god smak, Ca 7 minuter. När det har gått 4 minuter lägger du i linserna och broccolin. När alltsammans är klart så tar du fram mixern och mixar alltsammans till en god krämig soppa.


Njut av din soppa
Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...