7 april 2015

GODISKLUBBOR MED HALLON (sockerfritt)




Får jag lov att presentera min nya klubba, kan vara en av världens bästa och hälsosamma klubba. Gjord på kokosolja som bas som har fantastiska egenskaper läs mer om den här kokosolja.
Min Ellen är 5 år och får bara äta choklad och då helst mörk choklad. Hon får annat gott som fruktremmar och liknande i stället för godis. När jag kom på receptet på denna klubba blev jag så glad just för att det är gott enkelt och mycket hälsosamt. Kokosolja, hallon och vanilj stevia.

Recept: 
4 msk kokosolja
1 dl hallon
12 droppar vanilj stevia stevia-drops
4 hårda sugrör av papper

Gör så här:
Klicka ner kokosoljan, hallonen och steviadropparna av vanilj. Mixa med en handmixer och ställ in i frysen i ca 8 minuter. Under tiden klipper du dina sugrör av papper i mitten. När du tar ut röran ur frysen är den lättare att jobba med och du jobbar med röran i din hand så att den blir rund, sätter ner pinnen i klubban och trycker till runt själva pinnen. Ställer klubborna på ett fat och ställer in dem i frysen i ca 60 minuter.


Njut av din hälsosamma klubba
Josefi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...