18 juli 2015

HAVREFLAN MED CITRON ( vetefritt, sockerfritt)




Den sensate tiden har suget och längtan efter citron vart starkt, som att min kropp behöver citron nu och så är det. Där av så tog jag fram ett recept som enligt mig är riktigt goda kakor som passar bra till the och kaffe nämligen havreflan med citronsmak.

Recept: 
10 torkade dadlar eko
5 msk kokosolja eko
2 dl riven kokos
2 dl kokosmjölk
4,5 dl havregryn eko
1 riven citron eko
2 msk citronsaft
2 msk psylliumfrön

Gör så här: 
Klipp dadlarna i små bitar, häll sedan ner alla ingredienser i en bunke, riv citronen och häll ner den med. Blanda samman till en deg och låt stå i ca 5 min så att psylliumsfrönen får svälla. Sedan gör du platta kakor i handflatan som du sedan lägger ner på plåten som är täckt med smörpapper.

Grädda i 175 grader i 10 min 

Njut av ditt fräscha havreflan med smak av citron 

Josefi 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...