22 augusti 2015

CHIAPUDDING MED CITRON (socker och gluten fritt)


Som jag sagt förut så känner jag alltid efter vad min kropp behöver för att må gott och bli stärkt osv. Här i sommar har det vart väldigt tydlig att jag behöver ge min kropp vitamin i olika former.
Där av gjorde jag denna ljuvligt goda chiapudding med citronsmak. Sött möter surt, gillar det skapt. Hoppas att även du ska gilla denna läckerhet.


Recept: 
400 ml kokosmjölk
1 msk kokosolja
1 dl chiafrön
1 st citron eko
1,2 tsk vaniljpulver
8 st dadlar eko

Gör så här: 
Häll upp kokosmjölken i en bunke och lika så häller du i chiafrönen och vaniljpulvret. Du river nu ner skalet på hela citronen i bunken och pressar även ner 2 msk citronsaft. Klipp ner dadlarna i små bitar och klicka ner kokosoljan. Nu rör du allt sammans så det blandar sig fint. Klicka sedan ner i 6-8 små skålar och förvara i kylen med folie över. Servera först efter ca 1 timme.

Njut av din fräscha chiapudding 
Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...