2 november 2015

VEGETARISK SOPPA KOKOSSOPPA MED INGEFÄRA



Denna läckra och välsmakande soppa, är för alla sinnen, just nu min favoritsoppa. Den är inte bara god utan enkel att göra. Jag gillar mina soppor lite mer matigare och inte så lösa. När soppan är för lös så tror inte jag att jag ska bli mätt, så är det. Det har alltid vart så, därav så görs alltid mina soppor mer tjocka. Om du gillar din soppa mer ring så får du dryga ut den med något gott. 

Recept: 
600 gram kokosgrädde
230 gram kikärtor
500 gram tomatkross
2  stora morötter 
2  msk lime eko
3 msk ingefära 
2 dl röda linser 
2 msk kokosolja 
2 tsk örtsalt


Gör så här: 
Riv morötterna på den grövre delen på rivgärnet. Riv även ingefäran på den grövre delen tills du har dryga 3 msk ingefära, älskar verkligen ingefäran. Häll nu ner kokosgrädden i en kastrull, samt tomatkrossen, ingefäran, kokosoljan, limen, kikärtorna, de röda linserna och örtsalten. Låt koka i 10 minuter. När det är 2 minuter kvar lägger du ner morötterna. När alltsammans har kokat klart så mixar du alltsammans med din handmixer. Servera i en vacker skål och toppa gärna med en hand full nötter av något slag. 

Njut av din soppa
Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...